Totaal aantal pageviews

zondag 28 juli 2013

Nijntje

Vandaag haakte ik een Nijntje. Zo lief... 



Het patroontje vond ik hier. Met haaknaald 5 gehaakt, zodat Nijntje iets groter is geworden. De armpjes heb ik ook iets langer gehaakt, ik vond ze een beetje te kort. Na de toer met 8 vasten, haak je dan gewoon verder met vasten tot je het armpje lang genoeg vindt. 

Het is handig om de ogen en de mond alvast te borduren, voordat je het hoofd helemaal af hebt. Je kunt de zwarte draad dan ook gemakkelijk aan de binnenkant afhechten. 

Ik heb ervoor gekozen om de ogen te borduren, zodat Nijntje ook geschikt is voor jonge kinderen. Natuurlijk kun je ook voor plastic of glazen ogen kiezen. 


Het is trouwens ook mogelijk om met dit patroon een Nina te haken. Veel gezelliger ook dan alleen een Nijntje. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten